wtorek, 14 listopada 2017

KUP przy odpłatnym zbyciu częściowo zamortyzowanego środka trwałego, w pełni sfinansowanego dotacją.

Swego czasu zakupiłem samochód w pełni sfinansowany dotacją. Samochód ten (częściowo zamortyzowany) odpłatnie zbyłem. Powziąłem w tamtym momencie (2013 r.) wątpliwość czy całą część niezamortyzowaną mogę uznać za koszt uzyskania przychodu (KUP). Napisałem więc wniosek o interpretację indywidualną wskazując w nim stanowisko, że nie budzi oczywiście wątpliwości okoliczność, iż niezamortyzowana część tego środka trwałego, w wyniku odpłatnego jego zbycia, stanowi KUP. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając z upoważnienia Ministra Finansów w interpretacji indywidualnej IBPBI/1/415-3/14/ESZ uznał wówczas, że stanowisko moje we wniosku o interpretacje przedstawione – jest nieprawidłowe. Minister Finansów w zmianie interpretacji indywidualnejDD9/033/492/JQP/SKT/2014/RD-70333, z września 2016 r. uznał, że moje stanowisko jest jednak prawidłowe.

Ostatecznie, prawdopodobne jest w tej indywidualnej sprawie (!) stanowisko organu, że (…) w przypadku odpłatnego zbycia częściowo umorzonego (zamortyzowanego) środka trwałego (samochodu osobowego) zastosowanie ma zasada, że pomniejszone o sumę odpisów amortyzacyjnych (również tych, które nie zostały zaliczone wcześniej do kosztów podatkowych) wydatki (niezależnie od źródła finansowania tych wydatków) na nabycie środków trwałych są kosztem uzyskania przychodów (KUP).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz